Vi hanterar alla ärenden i den ordning vi får in dem och du kommer att informeras så fort vi har en uppdatering i ditt ärende.

Hanteringstiden för vissa frågor och flygbolag uppskattas just nu till minst 6-8 veckor, om det inte handlar om en resa som äger rum snart. Beroende på hur lång tid flygbolaget tar på sig kan återbetalningen dröja 2-8 veckor och ännu längre i vissa fall.

Läs följande innan du tar kontakt med oss:

Vi rekommenderar att du kontrollerar status för ditt flyg på flygbolagets hemsida innan du tar kontakt med oss.

Kontrollera även på deras hemsida om de tillåter återbetalning eller ombokning, då vissa flygbolag inte längre ger pengarna tillbaka för inställda flyg. De alternativ som erbjuds är istället t.ex. kuponger eller möjlighet till ombokning.

Vänligen observera att väntetiden kan vara längre än normalt.

Om du har ett pågående kundtjänstärende vill vi be dig att inte ringa eller maila oss igen, då det endast gör att våra köer blir ännu längre.

Du kan alltid vända dig till flygbolaget för att få hjälp. Flygbolaget måste alltid hjälpa dig i situationer där de har ställt in ditt flyg, även om du har köpt biljetten via resebyrå.

Om avbokningar:

Om du inte har fått information om inställt flyg från oss via e-post senast 72 timmar före avresa och du inte önskar resa på biljetten, kontakta flygbolaget för att avboka biljetten.