För att få tillbaka pengarna vid en avbokning måste du normalt sett ha köpt ett avbeställningsskydd, men det går alltid att avboka ditt flyg, hotell eller hyrbil.  Avbeställningsskyddet gäller endast vid sjukdom mot uppvisande av giltigt läkarintyg. När du har slutfört din bokning och tryckt på ”betala” är bokningen bindande.


Om du vill avboka ditt flyg måste du kontakta oss via mejl eller telefon. Tänk på att flyget inte är avbokat förrän du mottagit en bekräftelse från oss. Var ute i så god tid som möjligt!  Olika flygbolag har olika regler för hur sent du kan avboka. Om du ska avboka nära din avresetid och utanför våra telefontider måste du alltid kontakta flygbolaget direkt.


Avboka flyg?

Flygbolagens regler tillåter i allmänhet inte återbetalning av avbokade biljetter. Vi måste alltid följa flygbolagens regler och kan inte göra egna undantag. Men i vissa enstaka fall finns ändå möjlighet till återbetalning av flygbiljetten mot en administrativ avgift. Flygbolaget tar också ut en avgift för avbokningen. Tänk på att vi aldrig kan hjälpa dig med en återbetalningsförfrågan om resan avbokas försent.


Avboka hotell?

Om du bokat hotell via oss i samband med din flygresa och vill avboka ska du kontakta oss så snart som möjligt. I vissa fall tillåter hotellets regler återbetalning. Då avbokar vi ditt hotellrum och återbetalar hotellkostnaden minus vår hanteringsavgift. Tillkommer gör även den kostnad som hotellen tar ut för avbokning.

Om du inte bokat flyg och hotell via oss utan endast har bokat hotell via vår hemsida ska du kontakta hotelleverantören direkt. 

Alla frågor i samband med bokningen och alla förfrågningar om ändringar eller avbokning måste göras direkt till Booking.com. Du hittar kontaktuppgifterna till Booking.com här.
Du hittar villkoren för Booking.com på deras webbplats.


Avboka hyrbil

Bokning av hyrbil sker alltid direkt hos hyrbilsföretaget. Vänd dig därför direkt till deras kundtjänst och fråga om möjligheterna till avbokning eller ombokning.

Spara det långa svaret som redan finns