Travelstart ägnar sig inte åt regelvidrig marknadsföring

Malmö 2008-01-30

Pressmeddelande från Travelstart:
Travelstart ägnar sig inte åt regelvidrig marknadsföring

På onsdag morgon den 30:e januari kunde Travelstart läsa i Dagens Media att företaget anmälts för spam av en kund som inte kunnat avregistrera sig från ett nyhetsbrev. Travelstart var inte medvetna om att någon sådan anmälan gjorts till Konsumentverket.

”Vi hade problem med vår avregistreringslänk under början av året, men detta åtgärdade vi för en vecka sedan. I vårt nyhetsbrev behöver man endast klicka på en länk om man inte vill prenumerera mer och därmed sägs prenumerationen upp. Man kan även när som helst logga in på hemsidan med sitt lösenord och ta bort prenumerationen och e-posta vår kundtjänst som tar bort prenumerationen” säger Ulrika Rudqvist som ansvarar för företagets nyhetsbrev.

”Vi är väldigt ledsna om någon känt sig illa behandlad när de kontaktat Travelstart och vi arbetar kontinuerligt med våra kundmöten för att kunna erbjuda branschens bästa kundservice” säger Travelstarts VD Carolina Palmqvist. ”Vi ägnar oss inte på något vis åt regelvidrig marknadsföring, självklart ska våra kunder kunna avregistrera sig från nyhetsbreven, det är därför vi gjort vår avregistrering så enkel”.

Travelstart har kontaktat Konsumentverket och meddelat att ärendet är löst.

Om Travelstart Travelstart är pionjärer i Internetresebranschen och det bolag som startade revolutionen av e-handel inom resor i Skandinavien. Bolaget är ett av de större inom branschen och hade under 2007 mer än 260.000 resenärer samt dryga 900.000 unika besökare på sina hemsidor per månad. Bolaget grundades 1998, har sitt säte i Malmö och bedriver verksamhet på 12 marknader. Internationell kundtjänst sköts från bolagets kontor i Kapstaden. Bolaget fortsätter leda industrin genom innovation av teknik och distribution genom dotterbolaget TravelLab.com.

För mer information
Kontakta

Travelstart
Carolina Palmqvist
+46-709906685
carolina@travelstart.se

Header
Subject
Body
Footer